Farmec-ul românilor

Vizită de Lucru la Farmec, Cluj-Napoca

Știu că știți că știm cu toții că noi, românii, avem Farmec

Și mai știu că știți că știm să lăsăm deoparte ego-ul, că nu la carisma, eleganța sau la conversația spumoasă a românilor mă refer aici… Nu la farmecul lor aparte, cunoscut de toată lumea ca o partitură încifrată a unei simfonii contemporane… Ci la celălalt Farmec al lor. Cel din Cluj-Napoca. Cel cu care defilăm în trusele de voiaj. Cel din orice dulăpior de toaletă. Cel aruncat pe undeva prin casă. Dacă totuși insistați că nu e chiar omniprezent, vin și plusez. Ba da, e măcar în gând. Ori jinduiți, plănuiți să vă luați, ori aveți amintiri despre el. Vă leagă ceva de produsele Farmec. Și dacă nu și nu, vă spun eu, în secret, vă doriți să vă legați cumva de acest pariu reușit, acest brand longeviv, de această promisiune a tinereții veșnice pe care se pare că străinii o prețuiesc mai abitir decât noi, au ei talentul ăsta de a cerceta, de a pipăi, de a-și băga nasul în oala cu potiuni și smacuri a românului.

FAVORIT A FOST MAI ÎNTÂI UN DEODORANT, ABIA APOI UN CANAL TV

Știam logo-ul Farmec de când eram la școală, în anii comuniști. Știam mirosul Favorit al tuturor colegilor. Deodorantul Favorit. Sau laptele Doina. Sigur, doar acestea existau, nu ne lăfăiam pe o piață multicoloră, doldora de produse. Dar nu era rău. Dovadă că și azi este un brand respectat și deci căutat cu înfrigurare, că ai nevoie să miroși frumos sau să speli covorul sau să scoți niște pete de pe rufe.

Dar cel mai des este pomenit pentru minunile cosmetice pe care le face. Gerovital, Aslavital. Folosite cu succes în toată lumea. Inovate în România.

FETZE-FETZE LA CLUJ

Nu-s vorbe mari, chiar am pățit-o pe pielea mea. Aflată cu treabă în Cluj, m-am mișcat abrupt, devastator, cam prea brusc, bătea și un vânt hotărât și în vâltoarea mișcărilor m-am trezit cu fatza pe jos. Căzuse. Normal că s-a spart. Situația era teribilă, vă dați seama, nu puteam ieși în lume, nu puteam să-mi permit să vadă clujenii un alien semănând vag cu un om, s-ar fi panicat, m-ar fi făcut Mitică, or eu nu-s chiar bucureșteancă get-beget, m-am târât până la primul magazin din zona să cer ajutor. Și ce să vezi, era chiar un magazinel Farmec. Uzez de bruma de farmec din dotare, mă vede vânzătoarea în alertă, îmi spune subversiv numele Monica Vuscan, și mă trimite rapid la fabrica,  aflată la o aruncătură de băț, o nimica toată să ajung acolo, să caut pesoana…

CHIMIE DIN PRIMA

Și încap pe mâna grațioasă a acestei doamne, director tehnic al fabricii, care mă duce prin toate încăperile frumos mirositoare, care cu zgomote, care cu recipiente și temperaturi, care cu descoperiri inedite. Totul îmi pare nou și de domeniul fantasticului, caut să mențin reperele umane pentru a părea de încredere. Și deodată… deodată… regăsesc și ceva de odinioară (aici musai să intre muzica din Love Story), de natură să mă liniștească. Celebra cutie de lapte Doina. despre care îmi povestește că au vrut s-o schimbe, s-o modernizeze și au răcnit consumatorii: Nuuuu! Nu schimbați laptele nostru din coșul zilnic. Lăsați-l așa. Și l-au lăsat așa, cum il iubea românul. Că il iubea. Pentru că demachia bine, pentru că proteja tenul, pentru ca putea fi folosit deopotrivă de bărbați și femei, pentru că… era Farmecul nostru neaoș.

DACĂ N-AI FARMEC, O SĂ AI

O stare de bine în fabrica Farmec, o euforie fantastică mi-a stârnit pofta de a cânta, de a face tumbe, de a compune chiar. Totul te inspiră acolo. Să fii tu însuți. Probabil are această proprietate produsul creat într-o anumită țară, îi dă încredere și creativitate localnicului, în plus față de alți cumpărători de pe alte plaiuri.. Străinului îi dă calitațile promise și plătite. Asta trebuia să fi fost cu voioșia mea exagerată. Sau poate vaporii emanați de la reacțiile chimice. Hm. Nu știu ce să spun. Am s-o mai întreb pe Monica Vuscan.

Din Vizită de Lucru la Farmec am plecat cu convingerea că nu e întâmplător acest nume, ceva se întâmplă cu omul după ce atinge sau este atins de energia creatoare a românilor care se ocupă de frumusețe la Cluj. Se crede parte din echipa instantaneu. Și își creează propria gamă. De exemplu, eu de atunci  tot urmăresc să ridic la rampa GianinoVital. Dar se aplică, de exemplu, si pentru CarinoVital sau AlexandroVital sau AncaVital…

Și acum, gata, nu mă mai țineți de vorbă, am de lucru. Facem niște geluri de duș cu miros de prăjitură și niște rujuri cu acid hialuronic, o grozăvie. Dar, atenție, vă rog, nu împrăștiați vorba că am rămas cu Farmec. Ei nu știu. Și mi-e să nu fie niște reacții… chimice…

 

You may also like

Leave a comment