Interviu cu Alexandru Vlad, Director executiv Selgros Cash&Carry

Vizită de Lucru la Selgros Cash&Carry, București

 

Da, am facut o Vizită de Lucru la Selgros. Chiar a fost de lucru o gramadă:

  1. am vrut sa fiu transanta, rapid am trecut la transat si dezosat carnea proaspata prin intermediul unui cutit dibaci aflat in prelungirea mainii lui Florin, ghidul meu in zona productiei de carne
  2. am vrut sa scot la iveala niste polonezi naturali si fara fite si adaosuri. Fara sa ma deplasez pana la Varsovia, i-am preparat cat ai zice cremwurst.
  3. apropo, am mai vrut sa prind pestele cel mare, mi s-a spus ia prinde-l tu pe directorul executiv Alexandru Vlad, cat mai e in Bucuresti. L-am prins… la interviu:

Care e istoria pe scurt a retailerului Cash&Carry Selgros România?

Alexandru Vlad: Simplă: doi „executivi” care conduceau in 1999 cartierul nostru general de la Frankfurt sunt trimiși în România să exploreze posibilitățile de expansiune. Pe lângă calculul rece al potențialului țării, încep să îndrăgească oamenii și locurile. Urmează apoi câțiva ani de „luptă cu share holder – ii” pentru finanțarea cât mai rapidă a expansiunii. Dacă nu eram atunci, în anii 2000, atât de rapizi în achiziția de terenuri, astăzi ar fi fost imposibil să recuperăm decalajul față de competitori. Și afacerile se fac tot cu pasiune, nu e numai matematică. Au urmat 19 magazine, aproape 4000 de oameni angajați și mulți parteneri comerciali care au crescut odată cu noi.

Selgros

Cum este consumatorul român față de cel străin?

Consumatorul român? – Din ce în ce mai pretențios. Din fericire pentru noi. Se așteaptă să găsească produse de calitate. Prețurile la produsele de bază le știe pe dinafară. Trebuie să venim constant cu un sortiment nou. Altfel clientul se plictisește și găsește alternative „peste drum”. Nu iartă nici o greșeală și își schimbă opțiunea de cumpărare foarte rapid. Poți ajunge cu el de la „agonie” la „extaz” foarte repede. Piața nu iartă, clienții nu uită. Apropo: nu îmi place termenul consumator. Sună a defect. Client mi se pare mai potrivit, pentru că rolul pe care îl avem noi comercianții este acela de a fi la dispoziția clienților noștri cu ajutorul furnizorilor care ne sunt parteneri de afaceri. Obiectivul nostru este de a servi celor care cumpără de la noi și comunităților în care activăm.

Selgros

Dar producătorul?

Sunt diverse categorii de producători. Filialele românești ale marilor producători internaționali sunt partenerii cei mai dificili. Atunci când oferi ceea ce noi numim „produse must have” nu prea îți rămâne mult de negociat. Producătorii români sunt, în general, mai flexibili. Vin constant cu noutăți, se reinventează de câte ori se schimbă piața. Ce e drept, rezistă doar cei performanți, care, din fericire, sunt destul de mulți. Încep să ne întrebe din ce în ce mai des de oportunități de desfacere în alte țări în care suntem prezenți. Pe mulți îi susținem pentru ca, prin noi, să ajungă cu produsele lor pe piețe din vestul Europei.

Care este marea izbândă a Selgros Romania?

Am reușit să fim percepuți ca partener al profesioniștilor. Gastronomii vin la noi în număr din ce în ce mai mare și din ce în ce mai des. Ceilalți clienți vin pentru că vin profesioniștii. Cei ce pun accent pe calitate, prospețime și servicii excelente încep să se reorienteze spre noi.

Selgros

Ce lucruri din „bucătăria internă” v-ați dori să meargă mai bine?

Nu cred că am reușit să comunicăm destul de bine cine suntem și ce putem oferi. În general, odată ce l-am adus pe un client într-unul din magazinele noastre, nu-l mai pierdem. Marea artă este să-l aducem pentru prima oara. Mai ales că suntem un comerciant de format mare, așezat, în general, in areale comerciale necentrale. Mărimea magazinului nu ne permite să ne așezăm în zone dens locuite.

Selgros

De ce ați hotărât să integrați în Selgros o mini-fabrică de produse din carne pe care să le desfaceți chiar în magazin?

Pentru ca la asta ne pricepem. Avem produse unice, suntem cunoscuți pentru produsele noastre din carne. Nu facem rabat la calitate și clienții știu să prețuiască asta.

Ce schimbări mai doriți să faceți în politica companiei?

Ne dorim să trecem la „următorul nivel” cultura noastră organizațională. Am rezistat pentru că suntem o echipă foarte puternică și rezultatele din ultimul an au confirmat acest lucru. Loialitatea, solidaritatea și performanța sunt foarte importante pentru noi și ne dorim să fie ”trăite” de către absolut toți colegii.

Unde vă faceți cumpărăturile?

La Selgros. Sunt pasionat de bunătățuri .

 

[/vc_column_text][vc_gallery interval=”3″ images=”400,401,402,403,404,405,406,407,408,409,410,411,412,413,414,415,416,417″ img_size=”600×400″ title=”In Vizita de Lucru la Selgros Cash & Carry”][/vc_column][/vc_row]

You may also like

Leave a comment